زمینه اصلی سایت ایسن

گام اول

از کجا و چگونه شروع کنیم؟

در این وبلاگ بیشتر تمرکزمان را بر مباحث مربوط به بازار فارکس قرار مى دهیم اما در رابطه با سایر بازار ها نیز تبادل نظر مى نماییم. بازار ارز به سبب ویژگى هایى که دارد از محبوبیت بالایى برخوردار است که در رباطه با ویژگی های منحصر بفرد این بازار در آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد. 

با توجه به تجربه گروه ایسن، موارد زیر لازمه شروع به کار در بازارهای مالی می باشد: 

   ١. علاقــــــه: زمانى که تصمیم به سرمایه گذارى در این بازار مى گیرید، بدین مفهوم است که اینکار را به عنوان شغل خود (یا شغل دوم خود) انتخاب نموده اید. لازمه اصلى انتخاب شغل نیز علاقه است. اگر صرفا به طمع دستیابى سریع به ثروت و درآمد اینکار را انتخاب نموده اید، هیچ امیدى به موفقیت تان نداشته باشید. با خودتان رو راست باشید و گول تبلیغات تجارى را نخورید. این شغل نیز همانند مشاغل دیگر سختى هاى خاص خود را دارد و براى انجام صحیح آن نیاز به دانش و مهارت خاص آن را دارید. اما اگر علاقه مند به مباحث مالى و اقتصادى، مشاغل پر ریسک و هیجانى هستید پس راه را درست آمده اید. 

   2. کسب دانش تئوری: خب بعد از اینکه متوجه علاقه خود شدید، با یادگیری دانش کار آغاز کنید. دانش مورد نظر را می توانید با مراجعه به برخی از موسسات، سایت های اینترنتی و … (گروه ایسن نیز در حال طراحی بستری برای آموزش غیرحضوری برای علاقه مندان است) کسب کنید. آنچه که باید بدانید این است که نخست می بایست با اصطلاحات آشنا شوید، سپس ساز و کار بازار را بشناسید و در نهایت چگونگی انجام معامله و تحلیل بازار با استفاده از ابزارهایی است که در اختیار دارید. بعد از آن شما آماده شروع به کار با حساب های آزمایشی و کسب تجربه هستید.

 3. کسب تجربه: این بخش زمان بر ترین بخش کار است و کاملا به خودتان بستگی دارد. بازارهای مالی پر مخاطره هستند و با کوچکترین اشتباهی ممکن است که سرمایه خود را از دست بدهید. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به سرمایه گذاری تجربه کافی را کسب نمایید. بهترین مراحلی را که می توان برای حرفه ای شدن و آماده بهره بردن مالی از این بازار دانست پس از کسب دانش لازم افتتاح حساب آزمایشی، افتتاح حساب واقعی با سرمایه کم (در حد 500$) و بعد از آن افتتاح حساب واقعی با سرمایه کافی (بیش از 5000$) است.

یکی از نکات مهمی که برای موفق شدن باید به خاطر داشته باشید این است که از کسب معلومات جا نمانید. تا می توانید مطالعه کنید، در موارد مرتبط و یا غیر مرتبط. اینکار بینش شما را نسبت به بازار گسترده تر خواهد نمود. 

نکته دیگری که لازم به ذکر است این است که کل آموزش و کسب دانش تئوری 20% از نیاز لازم برای انجام کار است و 80% باقی مانده مربوط به کسب تجربه و روانشناسی و مدیرت سرمایه است.

اما چند نکته پیرامون فعالیت هایی که در داخل و خارج از کشور ما در حال انجام است خدمتتان عرض می نمایم. اکثر افرادی که در این زمینه در حال آموزش و جذب مشتری برای کسب منفعت بیشتر هستند، واقعیات لازم را به مخاطب عرضه نمی کنند. باید هوشیار باشید و بدانید که آنطور که جلوه داده می شود این فعالیت ها مناسب هر شخصی نیست و خبری از معجزه و این قبیل موارد هم نیست. این چنین کارها نیز همانند مشاغل دیگر سختی های خود را به همراه دارد اما اگر راه را درست طی کنید قطعا موفق خواهید بود. مسئله ای که باعث شده تا افراد سودجو و کلاهبردار به خود اجازه دهند تا در این زمینه به راحتی فعالیت کنند این است که هیچ محدودیتی برای ورود به این بازارها وجود ندارد؛ مثل محدودیت سنی، جنسیت، میزان تحصیلات، میزان سرمایه و …

در آخر به استحضار می رساند که گروه ما آماده ارائه مشاوره به تمامی علاقه مندان با رعایت صداقت و اخلاق حرفه ای در کار می باشد. بی صبرانه منتظر شما هستیم.

Scroll to top
Send this to a friend